Odwiedziło nas

piątek, 8 stycznia 2016

Pomidorowa pasta z ciecierzycą do chleba

Potrzebujemy ciecierzycy do tej pasty. Aby ją przygotować wcześniej moczymy ( 500g) w dużej ilości wody 12 godzin z łyżeczką sody (niektórzy dodają łyżeczkę sody do gotowania). Ja dodaję sodę do namaczania.Dajemy sodę by ciecierzyca była miękka i aksamitna w smaku, inaczej będzie sucha i twarda. Wodę z namoczenia wylewamy. Gotujemy w czystej wodzie bez soli 1,5-2 godzin. Ja czasami mam już miękką cieciorkę po 1 godzinie gotowania. Zależy jaka się trafi. Musicie sprawdzać czy miękka by się nie rozgotowała. Kilka razy trafiło się że musiałam w czasie gotowania zmienić wodę bo zrobiła się brudna. Wylałam brudną a wlałam świeżą zagotowaną z czajnika i gotowałam już do końca.

Składniki:
1 szklanka ugotowanej ciecierzycy (może być puszka ciecierzycy- ale smak już nie taki więc nie polecam)
1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
Sól, pieprz do smaku (opcjonalnie kmin mielony jeśli dziecko lubi)
Połówka malutkiej cebuli
2 łyżki oliwy z oliwek
3 łyżki wody przegotowanej ostudzonej
Pół słoiczka suszonych pomidorów w zalewie
Wykonanie:
Oliwę i wodę oraz pomidory wrzucam do blendera. Dodaję odrobinę soli i pieprzu oraz ząbek czosnku. Miksuję. Dodaję ciecierzycę. Miksuję. Jeśli pasta wychodzi za gęsta to dodaję wodę. Doprawiamy i jeśli dziecko lubi cebulę to można dodać na koniec nie blendując cebulkę drobno pokrojoną. Moja córka cebuli nie akceptuje więc nie dodaję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz